Thursday, June 7, 2012

Penyerahan Sumbangan Kepada Keluarga Mr Nizam di Connecticut

 Bersama Keluarga Mr Nizam


Pengerusi Badan Perhubungan Negara Amerika Syarikat bersama-sama Committees Kelab UMNO New York menyerahkan sumbangan kepada Mr Nizam. 



Pada 2 Jun 2012, committees Kelab UMNO New York-New Jersey yang telah diketuai oleh Saudara Afiq Hassan selaku Pengerusi Badan Perhubungan Negara Amerika Syarikat telah mengadakan satu lawatan ke Connecticut untuk menyampaikan sumbangan daripada Komuniti Malaysia di USA kepada keluarga Mr Nizam yang kurang bernasib baik. Sumbangan sebanyak USD 4,000 telah berjaya diperolehi hasil dari sokongan dan keprihatinan rakyat malaysia di seantero Amerika Syarikat. Alhamdulillah perkara ini sedikit sebanyak meringankan beban keluarga tersebut yang mana isteri beliau tidak dapat bekerja kerana terpaksa menjaga Mr Nizam yang mengalami strok hampir setahun lebih lamanya. Keluarga mereka meneruskan kehidupan di Amerika Syarikat atas ihsan community Malaysian di Conneticut. Hati kami tersentuh, alangkah perlunya kita bersyukur di dalam kehidupan kita ini. Masih ramai yang kurang bernasib baik. Untuk perancangan masa hadapan, mereka bercadang untuk pulang ke Malaysia pada Ogos nanti. Kami akan bantu selagi termampu untuk pendidikan anak-anak Mr Nizam yang cemerlang dalam pelajaran.

Latar Belakang Mr Nizam

  • Saudara Nizam dan isteri adalah pelajar tajaan ITM yang menetap di Connecticut setelah tamat pengajian di US.

  • Namun, kecelakaan yang menimpa dirinya tiada siapa yang menduga. Saudara Nizam diserang stroke and telah menerima pembedahan dan rawatan di sini. 
  • Saudara Nizam mempunyai seorang isteri dan tiga anak. Anak-anak beliau mempunyai pencapaian cemerlang di High School di sini. Isteri beliau tidak bekerja,tidak tahu memandu dan tidak mampu menyara keluarga. Tambahan pula, keadaan Saudara Nizam memerlukan penjagaan rapi daripada isteri beliau, keluarga ini hilang punca pendapatan. 
  • Keluarga mereka sekadar hidup atas ihsan beberapa orang komuniti Malaysia di Connecticut. 
  • Kelab UMNO Luar Negara New York New Jersey atas atas prihatin sesama muslim dan kemanusiaan berhasrat membantu mengumpul bantuan untuk mendapat Saudara Nizam dan keluarga.
  • Hasil kutipan akan diserahkan kepada keluarga beliau pada bulan Jun/July ini. Diharapkan sumbangan dari kita dapat membantu keluarga Saudara Nizam dan membolehkan isteri beliau mula menyara keluarga dan anak-anak mereka meneruskan pengajian di sini. 


Perbincangan dengan Mr Nizam tentang perancangan untuk masa depan dan kepulangan beliau ke Malaysia.


Puan Norhayati, seorang isteri yang tabah membesarkan 3 orang anak yang cemerlang dalam pelajaran di samping ujian yang Allah kurniakan kepada beliau. Doa kami sentiasa bersama Puan. 





afiqhassan
-KULN Team-

0 comments:

Post a Comment