Saturday, February 22, 2014

Entrepreneurship Fair 2013



Bismillahirrahmanirrahim



Tempat: Embassy of Malaysia, Washington D.C
Tarikh: Mac 30 2013 - Mac 31 2013
Penganjur: MEC. Dengan Kerjasama Kelab Umno Luar Negara New York - New Jersey

Kelab Umno New York - New Jersey telah berkerjasama dengan MEC club pada Mac 2013 untuk menganjurkan Entrepreneurship Fair. Entrepreneurship Fair ini telah dihadiri oleh pelajar - pelajar yang melanjutkan pelajaran di sekitar East Coast Region di USA.

"Pitch Competition" telah dianjurkan pada Mac 30, 2013, di mana para peserta membentangkan idea idea perniagaan yang mereka ada kepada para juri. Sebelum program berlangsung, para peserta dikehendaki untuk menghantar business plan mereka pada pihak penganjur. Pada hari pertanding dijalankan, para peserta diberi masa 3 minit untuk membentangkan business plan kepada para juri.

Beberapa penceramah yang mahir di dalam bidang masing masing telah dijemput untuk berkongsi pendapat dan pengalaman kepada para - pelajar.

Kelab Umno New York - New Jersey juga mengambil peluang untuk mempromosikan kelab ini dengan membuka information booth sepanjang program berlangsung. Para pelajar telah berpeluang untuk mendapatkan maklumat tentang kelab ini.

Majlis berlangsung selama dua hari dan pada Mac 31, aktiviti riadah telah dianjurkan oleh Kelab UMNO Luar Negara New York - New Jersey, bertujuan untuk merapatkan silaturrahim antara para pelajar dan para pegawai di Washington D.C.

Diharapkan aktiviti - aktiviti seperti ini dapat diteruskan pada masa hadapan kerana ianya amat bermanfaat terhadap para pelajar.

Berikut merupakan gambar gambar sepanjang Entrepreneurship Fair berlangsung pada Mac 30, 2013:






























Berikut merupakan gambar gambar aktiviti sukaneka yang diadakan pada Mac 31, 2013:





Sekian, Wassalam.

Lina Jamaluddin
Vice President KULN New York - New Jersey Bagi sesi 2012/2014





0 comments:

Post a Comment